Miejski park, czyli zieleń w wielkim mieście

O tereny zielone w miastach toczy się nieustanna walka. Mieszkańcy walczą o utrzymanie każdej zielonej działki, inwestorzy z kolei kalkulują, co na niej wybudować, żeby zyskać jak najwięcej. Trudno pogodzić te dwie strony konfliktu.

Parki, a zwłaszcza te zadbane są bardzo dużym atutem lokalizacji, szczególnie w dużych zatłoczonych miastach. Nie ma się co dziwić. Gęsta zabudowa, wysokie bloki, galerie handlowe, szerokie ulice, nie są najpiękniejszym widokiem z okna, czy miejscem gdzie można miło spędzić czas. Zadbany park jest idealnym miejscem na poranny jogging czy popołudniowy spacer. W ładny dzień można poczytać na ławce dobrą książkę czy po porostu odpocząć po ciężki dniu.

Z drugiej strony parki to także miejsca stosunkowo niebezpiecznie, szczególnie wieczorami, kiedy nie  ma już w nich tak wiele ludzi. W niektórych lokalizacjach parki utożsamione są miejscami, gdzie przesiadują osoby zawodowo nadużywające alkoholu, kibice, czy osoby szukające zaczepki.  Takie sąsiedztwo z pewnością nie przyciągnie ewentualnych mieszkańców.

Poza pewnymi wyjątkami, park oddziałuje pozytywnie na rynek mieszkaniowy. Deweloperzy w swoich ofertach zawsze głośnio wskazują na bliskość terenów zielonych i na praktycznie każdej wizualizacji budynek opływa w roślinności.

W Krakowie jedne z najbardziej znanych i najchętniej odwiedzanych parków  to: Park Jordana (znajdujący się samym centrum miasta tuż obok Błoń), Park Lotników, Park Zalew Nowohucki oraz Lasek Wolski, w którym znajduje się m.in. krakowskie zoo. Wśród blisko 29 tys. ofert mieszkań na sprzedaż na krakowskim rynku zamieszczonych na portalu Otodom.pl, w prawie 6 tys. oferujący w treści ogłoszenia wskazywali bliskość parku. Poniżej przedstawiamy kilka wybranych ofert takich lokali.

przy parku

Według Agaty Polińskiej z serwisu Otodom.pl bliskość parku jest elementem, który należy obowiązkowo wskazać w treści ogłoszenia, ponieważ taka wzmianka może zachęcić osoby czytające ofertę. Tereny zielone, a szczególnie te zagospodarowane w zatłoczonych miastach są bardzo pozytywnie odbierane i przyciągają mieszkańców. Oczywiście, osoba potencjalnie zainteresowana lokalem, po jego prezentacji z pewnością zauważy sąsiedztwo tereny zielonego, jednak jeśli
w ogłoszeniu takiej informacji by nie było, jest ryzyko, że oferta nie zostałaby dokładniej rozważona.

Aleksandra Kubicka, serwis Otodom.pl

Jarosław Mikołaj Skoczeń, Grupa Emmerson S.A.

Be the first to comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Facebook