O tereny zielone w miastach toczy się nieustanna walka. Mieszkańcy walczą o utrzymanie każdej zielonej działki, inwestorzy z kolei kalkulują, co na niej wybudować, żeby zyskać jak najwięcej. Trudno pogodzić te dwie strony konfliktu.
Parki, a zwłaszcza te zadbane są bardzo dużym atutem lokalizacji, szczególnie w dużych zatłoczonych miastach. Nie ma się co dziwić. Gęsta zabudowa, wysokie bloki, galerie handlowe, szerokie ulice, nie są najpiękniejszym widokiem z okna, czy miejscem gdzie można miło spędzić czas. Zadbany park jest idealnym miejscem na poranny jogging czy popołudniowy spacer. W ładny dzień można poczytać na ławce dobrą książkę czy po porostu odpocząć po ciężki dniu.
Z drugiej strony parki to także miejsca stosunkowo niebezpiecznie, szczególnie wieczorami, kiedy nie ma już w nich tak wiele ludzi. W niektórych lokalizacjach parki utożsamione są miejscami, gdzie przesiadują osoby zawodowo nadużywające alkoholu, kibice, czy osoby szukające zaczepki. Takie sąsiedztwo z pewnością nie przyciągnie ewentualnych mieszkańców.
Poza pewnymi wyjątkami, park oddziałuje pozytywnie na rynek mieszkaniowy. Deweloperzy w swoich ofertach zawsze głośnio wskazują na bliskość terenów zielonych i na praktycznie każdej wizualizacji budynek opływa w roślinności.
W Krakowie jedne z najbardziej znanych i najchętniej odwiedzanych parków to: Park Jordana (znajdujący się samym centrum miasta tuż obok Błoń), Park Lotników, Park Zalew Nowohucki oraz Lasek Wolski, w którym znajduje się m.in. krakowskie zoo. Wśród blisko 29 tys. ofert mieszkań na sprzedaż na krakowskim rynku zamieszczonych na portalu Otodom.pl, w prawie 6 tys. oferujący w treści ogłoszenia wskazywali bliskość parku. Poniżej przedstawiamy kilka wybranych ofert takich lokali.
Według Agaty Polińskiej z serwisu Otodom.pl bliskość parku jest elementem, który należy obowiązkowo wskazać w treści ogłoszenia, ponieważ taka wzmianka może zachęcić osoby czytające ofertę. Tereny zielone, a szczególnie te zagospodarowane w zatłoczonych miastach są bardzo pozytywnie odbierane i przyciągają mieszkańców. Oczywiście, osoba potencjalnie zainteresowana lokalem, po jego prezentacji z pewnością zauważy sąsiedztwo tereny zielonego, jednak jeśli
w ogłoszeniu takiej informacji by nie było, jest ryzyko, że oferta nie zostałaby dokładniej rozważona.
Aleksandra Kubicka, serwis Otodom.pl
Jarosław Mikołaj Skoczeń, Grupa Emmerson S.A.
Be the first to comment